Diyafram, Enstantane hızı, ISO hızı, pozlama
Fotoğrafçılık tamamen ışıkla ilgilidir. Kameranın ne istediğini “görmesine” izin vermek için, kamera sensörüne ne kadar ışık ulaştığını kontrol eden araçlara sahipsiniz: açıklık ve deklanşör hızı kontrolleri. Çok az ışık olduğunda fotoğrafınız çok karanlık olur. Çok fazla ışıkla, çok parlak olacak. Her iki durumda da bazı detaylar kaybolacak. Bilmeniz gereken bazı önemli yan etkileri göz önüne alarak , uygun pozlamayı elde etmek için diyafram açıklığı ve deklanşör hızını kullanırsınız .
Bir çitin içindeki küçük bir yuvarlak delikten baktığınızı hayal edin. Çitin arkasındaki sahnenin ne kadarını görecek ve anlayacaksınız? İki faktöre bağlı olduğunu söyleyebilirim:
Delik ne kadar büyük? Ne kadar büyük olursa o kadar çok görürsünüz.
Ne kadar uzun görünüyorsun? Ne kadar uzun süre bakarsanız, o kadar fazla detay göreceksiniz.
Aynı hikaye bir fotoğraf makinesinde de olur. Şimdi muhtemelen fizik bilgilerimin olumsuz bir değerlendirmesini alma riskini taşıyorum, bu da maalesef adil olacaktır … Ancak, fiziksel nedenler farklı olsa da, kavramsal karşılaştırma oldukça yeterli görünmektedir.
Bir fotoğraf makinesiyle çekim yaparken, sensörün sahneyi objektifin diyafram adı verilen bir delikten görmesine izin verin . Bu delik ne kadar büyükse, sensöre o kadar çok ışık ulaşır. Normalde sensör deklanşör adı verilen bir perde ile kapatılır . Çekim yaparken, deklanşör açılır, ışık açıklık deliğinden sensöre ulaşır ve ardından tekrar kapanır. Açıklık ne kadar uzun sürerse sensöre o kadar fazla ışık ulaşır. Bu sefer enstantane hızı denir.
- Diyafram
- Enstantane
- ISO
Hocam, şu enstantane ile diyaframi hep karistiriyorum birtürlü bunlari kafamda oturtamadim fotoğraf makinesini elime alinca cekerken öylemiydi böylemiydi diye kaliyorum.
Al otomatiğe bas gitsin .
gez göz arpacık misali 🙂 ben bi dönem halk eğitime gittim fotoğraf çekmeyi öğrenmek için ama ne hikmetse bu olayı anlatan doru dürüst çıkmadı. sizi tenszijh ediyom hocam.