Fotoğraf çekimi bazen sabır bazende atik olmanızı ister. Sokak veya gezi fotoğraf çekimleri için çekim yapacağınız obje, yapı veya kişileri fotoğraflamak her zaman hali hazırda sizi bekler bir durumda olmayabilir. kişiler hareket halinde olur veya çekim yapmanızı istemeyebilir. Tabi bu çekeceğiniz fotoğrafın konusuna göre değişir.
Fotoğraf çekmek güzel keyiflidir, peki çektiğiniz fotoğraf kareleri ne anlatıyor. Sunum yaptığınızda paylaştığınızda yüklü anlam var mı? fotoğrafın altına yazı ilave ediyor musunuz? bu çok önemli. Detayları karelerinizde bulunan görseli gören kişiler kendince yorumlayabiliyor mu?
Yıllar evvel ilk fotoğraf makinemi aldığımda fotoğraf çekmek için dolaşmaya başladım yaklaşık 3 saat yürüdüm sokak fotoğrafçılığı için güzel bir açı yakalayıp çekmek için fakat bir türlü aklımdaki profesyonel kareleri oluşturacak obje kişi yada bir yapıt denk gelmedi sonra bir demir korkuluğun üzerinde uyuyan bir kedi gördüm kedinin arkasında pembe panjurlu bir eski baraka vardı ve kedinin yanında demir korkuluğa dayanmış önünde sepeti olan bisiklet gördüm hemen birisi geçmeden bu alanı pozlamak istedim, ve sağdan çektim soldan çektim bayağı pozlama yaptım.
Arkamı döndüğümde birde baktım kalabalık bir grup fotoğraf gezisi yapıyorlar ve herkes tek bir açıdan fotoğraf çekiyorlar, benin her yeri pozladığım alanı tek açıyla ortalama 7-8 kişi pozlama yapıyor.
İçlerinden birisine yaklaşıp çektiği pozun nasıl olduğunu ve hangi ayarda çektiğini sordum, tabi o dönemde ben bu işe yeni başlamış olmama rağmen toz kondurmayıp sanki büyük bir ustaymış gibi onu deniyorum edasında ekrandan çektiği pozu görmek istiyorum. Ekrana baktığımda bahsettiğim bisikletin sepet kısmın kadrajın altına arka palanda flu bir pembe panjurlu eski ev ve önünde uyuyan bir kedi siluet konsepti çıkmış.
Bu fotoğraf karesi çok şey anlatıyordu. Çekim yapmak için mekan sokak obje insan ve doğada kendi kadrajınızı oluşturmalısınız bunada (göz) olması dediğimiz bir etken yani şarkı söyleyenlere kulak var bu kişide çok iyi söylüyor deriz ya aynı Temel fotoğrafçılık da göz var dediğimiz olayda tam bu aslında.
fotoğraf çekerken kadraja girmesini istediğimiz şeyleri bazen beklemeniz sabretmeniz gerekir, örneğin benim yaşadığım kısa bir anımı anlatayım bir gün fotoğraf gezisi düzenledim, 5-6 fotoğrafçı arkadaşlarla süleymaniye cami ve etrafına dağılmış bir şekilde fotoğraf çekiyoruz,
ben süleymaniye camisinin arka tarafında bulunan çıkış kapısında elinde süt şişesi olan bir bebeği kucağına almış bir dilenci kadın fark ettim ve yolun karşısına geçip yerimi aldım, yanımda dik bıyıkları olan kafasında eski tip bir fesli kısa boylu tombak simitçi amca vardı ona ilk yaklaşırken sempatik bir biçimde beni çek, beni çek diyordu, amca o kadar fotoğrafçıyla karşılaşmış ki direk olaya hakimiyet kurdu,
Simitçi amcanın da gönlünü aldıktan sonra aklımdaki kareyi yakalamak için yolun karşısında bekleyen dilenciyi izlemeye başlamıştım, bir iki deneme yaptım ışık ve açılarımı ayarladım ve tam istediğim kare için hazır bir şekilde bekledim, ortalama bu hazırlığı yaparken yarım saat zamanım uçup gitmişti bile ve benim isteğim dilenci oradan uzaklaşmadan bir iki poz alabilmekti.
Sonrasında dilenciye yaklaşan 12-13 yaşlarında bir kız çocuğu yaklaşmaya başladı ve dilenciye para vermek için elini kadına uzattığı anda ben deklanşöre bastım seri çekimde ve istediğim kareyi yakalamıştım.
Olası durumları tahmin ederek kafamızda küçük senaryolar kurabiliriz tam olarak istediğimiz olmasada amacına uygun olabiliyor, zaman ayırıp makalemi okuduğunuz için teşekkür ederim.
bir sonraki hareketli nesnelerin fotoğraf çekimi ile ilgili bilgi öneri ve teknik konuları anlatacağım takip etmenizi dilerim hoşçakalın.
Fotoğrafçılık Konusunda Kendinizi Geliştirmek İstiyorsanız Bize Katılın…
Hocam simitçi amcayı da ekleseydiniz 🙂
Merhaba, evet düşündüm eklemeyi fakat arşivimde bulamadım, bulursam eklerim söz 🙂
Kuş fotoğrafı çekenlerde anlattığınız gibi hiç kimıldamadan durrlarmış.