Fotoğrafta Kompozisyon Kuralları

Fotoğrafta Kompozisyon Kuralları Nelerdir?

Kompozisyon Kuralları
Yeni başlayan bir fotoğrafçı olarak, diğer fotoğrafçıların, çalışmalarına hayran olduğunuz insanların görüntülerine mutlaka bakmalısınız. Şüphesiz fark edebileceğiniz birçok şey arasında, bu fotoğrafçıların kompozisyonlarının bir şekilde daha göz alıcı olma eğiliminde olduğunu fark etmiş olabilirsiniz. Sallayabileceğiniz sihirli bir değnek yoktur ve fotoğrafçınız aniden daha iyi olabilir. Harika görüntüler elde etmek için gerekli becerileri geliştirmek oldukça fazla zaman ve enerji gerektirir. Ayrıca gerekli olan bir şey, Fotoğrafın Kompozisyon Kurallarını iyi anlamaktır.

Evet, fotoğrafta kurallar var. Ancak cesaretiniz kırılmasın, bunlar yaratıcılığınıza bindirmek için tasarlanmamıştır. Aksine, bunları şimdiye kadar işe yaramış kılavuzlar, denenmiş ve test edilmiş anlamlı yönergeler olarak düşünebilirsiniz. Bu kurallara hakim olduktan sonra, daha da zorlayıcı görüntüler oluşturabilmeniz için bunların ötesine geçebilir, gerektiğinde onları kırabilirsiniz.

Öncü Hatlar

Öncü çizgiler fotoğrafçılar tarafından görüntülerini oluşturmak için farklı şekillerde kullanılmıştır. Ancak, önde gelen satırların en baskın kullanımı, kullanıcının dikkatini görüntünün ana konusuna çekmesidir. Bununla birlikte, bazen, önde gelen çizgiler izleyicinin gözlerini görüntünün daha derinlerine çekmek için kullanılır. Dikkat çeken görüntüleri yakalamak için kendinden emin odak yollarından biri olarak kalır, gözlerin bir çizgiyi takip etmesine ve görüntüye girmesine izin verir.

Üçte Bir Kuralı

Muhtemelen fotoğrafta en çok konuşulan ve bu nedenle bazı kişilerin klişe olarak bahsedilen kuralı üçte bir kuraldır. Kamera vizörünüzü / LCD ekranınızı kullanırken yanlışlıkla üç satır halinde düzenlenmiş dokuz kare kutu içeren bir ızgara çizgisine rastlamış olabilirsiniz. Ne olduğunu fark etmeden kapattıysanız, üçte bir kuralı kullanarak kendinizi doğru şekilde oluşturmanın en iyi yollarından birini mahrum ettiniz. Görüntünün en önemli yönünü kesişen noktalardan birine yerleştirmek görüntüyü bir fotoğraf karesinde daha çekici kılar.

Olumsuz Boşluk Alanı Bırakma

Negatif alan, ana konunun küçük bir bölümünü kaplamasını sağlamak için görüntüde alan ve çok fazla alan bırakmakla ilgilidir. Ne kadar alan bırakacağınız size ve görüntünün son görünümüne bağlıdır. Negatif alanın kullanımlarından biri ticari ve stok fotoğrafçılığındadır. Negatif alan, bir editörün içerik ve etiket satırı koymasına izin verir. Ancak, bu sadece ticari atıftır. Kuşkusuz bu kuralın kullanımı bileşimsel değer ile ilgilidir.

Ufuk Çizgisi

Ufuk çizgisinin çerçevenin tam ortasında olması gerekmez. Bunun doğru göründüğünü biliyorum ama o zaman bu mutlaka yararlı değil. Ufuk çizgisi , gökyüzünün daha ilginç olup olmadığına veya ön plana bağlı olarak aşağı veya yukarı 2/3 çubuk olmalıdır .

Simetri ve Desenler

Simetri güzellikle yakından ilişkilidir. Mükemmel simetri her zaman göz alıcıdır. fotoğraflarınızda simetrik olan herhangi bir şeyi dahil etmeye çalışın ve kompozisyonlarınızın kalitesi otomatik olarak yükselecektir. Desenler, özellikle de bir desen kırıldığında, fotoğraflarınıza bir derece ilgi gösteren başka bir özelliktir olabilir.

Bir yanıt yazın