Ali AYDINLIOĞLUAli AYDINLIOĞLUAli AYDINLIOĞLU
0212 539 43 07
info@aliaydinlioglu.com.tr
TÜRKİYE

Fotoğrafta Flaş Kullanımı

Flash & Fotoğrafçılık

Flash Fotoğrafçılığa Giriş
Flaşlı fotoğrafçılığımıza hoş geldiniz.
Bir flaşın nasıl kullanılacağını öğrenmek için, bir flaşın ne olduğunu ve nasıl çalıştığını anlamanız çok yardımcı olacaktır. Dahili veya açılır flaşları ve Speedlight’ın veya kameranın üstüne monte edilen ayaklı monte flaşları ele alacağız. Mevcut farklı flaş üniteleri, nasıl çalıştıkları ve her bir flaş türünün avantajları ve dezavantajları hakkında konuşacağız. Flaş vazgeçilmez bir araçtır ve öğrenmesi çok karmaşık veya zor değildir.

Fotoğrafçılıkta Neden Flaş?
Cevap basit. Flaşınızı doğru şekilde nasıl kullanacağınızı öğrenmek, fotoğrafçılığınızı kökten değiştirebilir ve görüntülerinizi yepyeni bir düzeye taşıyacaktır. Bir flaşı mevcut ışıkla birlikte kullanırken, amacınız düzgün pozlanmış bir görüntü oluşturmak için flaştan uygun miktarda ışık eklemektir. Bu nedenle, ortam ışığıyla çalışırken flaştan gelen ışık miktarını nasıl kontrol edeceğinizi öğrenmek faydalıdır. Bu derste, piyasadaki çeşitli flaş üniteleri, güçlü ve zayıf yanları ve ihtiyaçlarınızı karşılayan bir flaşın nasıl seçileceği hakkında bilgi edineceğiz.

Açılır Flaş
Çoğu DSLR fotoğraf makinesinde küçük bir yerleşik veya açılır flaş bulunur. Kameranız tam otomatik olarak ayarlandığında, yeterli ışık olup olmadığını belirler. Yeterli ışık yoksa, flaş otomatik olarak açılır.

Kırmızı göz
Sabit açılır flaşların çoğu kamera merceğinin yanında bulunur, böylece ışık doğrudan nesneyi gösterir. Genellikle bu, özellikle düşük ışık koşullarında kırmızı gözle sonuçlanır. Kırmızı göz, pop-up flaşlarda yaygındır, çünkü genellikle ortam düşük ışık koşullarında flaş kullandığınızda yanıp söner. Kırmızı göz, flaştan gelen ışık açılıp kapanması için çok hızlı olduğunda ortaya çıkar, bu nedenle flaştan gelen parlak ışık göz bebeğinden göze geçer, gözün arkasındaki fundustan ve göz bebeğinden dışarı doğru yansır. Sonuç kırmızı gözlü kişi elde ederiz. Tabiki bir çözüm var! Flaş kaynağı fotoğraf makinesinin dışında veya farklı bir açıdan kullanılması kırmızı gözün giderilmesine yardımcı olur.

Speedlights
Bir fotoğraf makinesi flaşı veya hızlı ışıklar fotoğrafınızı düzgün şekilde açığa çıkarmak için yeterli ışığa sahip olmadığınızda ek ışık sağlar. Bu ayaklı geçmeli flaşları kameranızın üst kısmına kolayca monte edilir veya bir senkronizasyon kablosu kullanılarak kamera dışında tutulabilir. Piller üzerinde çalışan flaşlar ve daha yüksek uç üniteler, daha iyi performans için harici bir güç kaynağı bağlama seçeneğine sahiptir. Çoğu kamera üreticisi, özel kameranızla uyumlu bir dizi isteğe bağlı harici flaş ünitesi sunar. Bu ünitelerin çoğunda soldan sağa ve yukarı-aşağı hareket eden dönen kafalar vardır. Böylece fotoğrafınızın kalitesini artırmak için harici bir flaş kullanarak ışığı duvardan veya tavandan yansıtabiliriz.

Bu, iki alt kamera gibi otomatik pozlama kontrolü olmayan küçük kameralarda önemli bir husustur:

Daha küçük “bas -çek ” kameralar, otomatik olmayan pozlama kontrolü ve çok küçük flaş üniteleri ile yanıp söner. Yani menzili oldukça sınırlıdır. Genellikle, 15-20 ′ sonra etkisizdir.

Çoğu ciddi fotoğrafçı, otomatik pozlama kontrollerine (50 $ ‘dan yüzlerce fiyata kadar) sahip flaş üniteleri kullanır… typical circuitry (tipik devre olarak adlandırılır), tam pozlamaya kadar konuya – ve fotoğraf makinesine – geriye dönme yeteneğine sahiptir. flaş doğrudan konuya yöneltilmemiş olsa bile gerçekleştirilebilir.

Kullanımı için çok çeşitli güç ayarları vardır – genellikle Tam güçten 3/4 ila 1/2 ila 1/4. Hangi kadranı kullanacağınızı, ayar kadranını (r) veya daha yeni versiyonlarda, arkadaki bir LCD Kontrol Panelini kontrol ederek anlayabilirsiniz. Tam Güç kullanımı pili hızla boşaltır, böylece normalde daha düşük bir ayar kullanmanız gerekir. Çoğu iş için 1/2 güç ile ideal olabilir. Kadrana göre – altta film hızını (f400) ayarladıktan sonra, flaşın önündeki sensörü kırmızıya (1/2 güç) ayarlamam gerektiğini görüyorum…. ve KIRMIZI = f8.0…. ve flaşı doğrudan nesneye yönlendirip yönlendirmeme konusunda kullanacağım diyafram ayarı.

Flaşı doğrudan nesneye yöneltmemenizin nedeni. “Düz açık” çekim yaparsanız, cilt tonlarını yıkama, dokuyu çıkarma, sert gölgeler oluşturma ve “kırmızı göz” alma riskiniz vardır. Ancak, ışığı yumuşatmak ve yaymak ve gölgeleri ortadan kaldırmak istiyorsanız, flaşı fotoğraf makinesinden farklı açılara hedeflemelisiniz…. Flaşı arka plana hedefledim ve ışık ön plandan arkaya eşit olarak yayıldı. Ayrıca, flaşı bir tarafa hareket ettirmek nesnenin detayını ve dokusunu ortaya çıkarır ve fotoğrafçılığınızda sert gölgelerden kaçınmanıza yardımcı olur .

Flaş ışık sıçrama difüzör
Sıçrama Reflektörü Daha iyi…. Mümkün olduğunca “sıçrama difüzör” kullanın. Işığı yukarı doğru yönlendirerek tavandan sekecek ve yumuşak bir şekilde yayılacak, size çok daha dengeli bir aydınlatma ve sert gölgeler vermeyecektir. Gölgelerin flaştan “dolgu ışığı” gerektirebileceği açık havada gerekli zamanlar vardır. Ancak, arkadan aydınlatmalı aydınlatmalar hoş olabilir….

Diğer zamanlarda, açık havada, gölgeler müdahaleci ve rahatsız edici olabilir ve konunun gölgelerle kaplı alanlarını doldurmak için flaş kullanmalısınız. Burada, flaş için maksimum deklanşör ayarının 1/125 olduğu gerçeğine dayanarak pozlama yapmak zorunda kaldım… bu yüzden flaşı otomatik olarak çıkardım – böylece bana tam güç verip diyaframı f22’ye ayarladım.

Fotoğrafta Flaş Kullanımı sertliğini ortadan kaldırmak ve flaş tekniklerinize katkıda bulunmak için tasarlanmış bazı aksesuarlara ile bütçeniz için önemli bir tasarrufla ev yapımı olabilir veya çok tutumlu uygun seçilebilir.

Sorularınız varsa lütfen yorum kısmına yazın yorumunuzun bildirimi geldiğinde hızlıca cevaplamaya çalışacağım.

Yorum Yap