7 dakikada okuyabilirsiniz.

Web Siteniz İçin 10 Seo Adım

SEO İÇİN 10 ADIM
Web Sitenize Seo Çalışması Yapın.

Web Sitesine seo amaçlı yapılması gereken teknik konuları uygulamanız doğrultusunda google ve diğer arama motorları sitenizi daha iyi anlar ve arama yapan kullanıcılar için daha verimli bilgiler sunar bunun için size önereceğimiz konuları dikkate alarak web sitenizde uygulayabilirsiniz ve çok geçmeden verimli sonuçlar elde edebilirsiniz.

 

1-WEB SİTESİ İÇERİK VE ANAHTAR KELİMELER
Sitenizde paylaştığınız içeriklerin tamamı konu başlığı ile alakalı olmasına dikkate etmelisiniz içeriğiniz alakalı ve bilgi verici olarak yazınız kopya içerikten kaçınınız, örneğin bir kombi tamir hizmeti veren siteniz var ve seo amaçlı içerik paylaşıyorsunuz.

İçeriğinizde kombinin arıza sebeplerini bakım bilgilerini ve benzeri konular paylaştınız, bu konuların içerisinde sürekli olarak servis, tamirci, acil gibi ve benzeri anahtar kelimeleri yazmanız size seo çalışmanızda negatif sonuç doğurabilir, yazınız spam içerik algılanabilir.

Yazınızı kaliteli anlaşılır ve bilgi veren türden hazırlayıp paylaşın, paylaşım sayfanızda bulunan açıklama ve anahtar kelime alanlarına konunun alaka düzeyinde belirli anahtar kelime türetip ekleyebilirsiniz.

Konunun içinde değil sayfanın dışında bulunan anahtar kelime alanına ekleyiniz. içerikleriniz kısa ve az olmasın içeriklerinizi 400 kelimenin altına düşürmeden paylaşmanız bir konuyu tam anlamıyla anlatabilir ve kalite puanını yükseltirsiniz.

2-GÖRSELLER
Web sitenizde paylaştığınız içerikler ürünler ve site logosu ve benzeri görsellerinize ad verin görselinizi sitenize yüklemeden önce bilgisayarınızda adını değiştirin.

Kombi örneğindeki gibi görseliniz bir kombi ise o görseldeki kombinin markasını veya adı yazın, sitenize eklediğiniz görsel logo ise adı: logo olmalı bu tarz görsel etiketleme işleminiz google ve arama motorlarında o görselin ne olduğunu çabucak anlar ve kullanıcıların aramasında sizin görselinizde doğru bir kategoride sergilenir buda web sitenize ziyaretçi akışını arttırır.

3-WEB SİTESİ SUNUCU HIZI 
Web sitenize eklediğiniz içerikleriniz’in hızlı ve kolay bir biçimde kullanıcılara erişmesini isteriz bunun için kullanıcılar geç ve ağır açılan siteleri tercih etmezler, hızlı ve çabuk erişimi olan siteleri tercih edilir.

Kullanıcı deneyimi google tarafından da dezavantaj olarak negatif puan verir bunun için çalıştığınız firmanın sunucu hızını tespit ederek web sitesi kurulumu veya kullanımını yapmanızı öneririz.

4-MOBİL UYUMLU WEB SİTESİ
Google ve diğer arama motorları kullanıcı deneyimini arttırma ve daha kaliteli hizmet sunmak amaçlı sürekli teknolojiyi takip eder ve sürekli güncel olan sistemleri geliştirir yani kullanıcı deneyiminde artık neredeyse masaüstü ve eski monitörlü cihazlar çok az kullanımda.

Yüzdelik dilimin %90’ı kullanıcı kitlesi mobil taşınabilir cihazlar ile internette gezinmektedir. Google bu durumdan dolayı algoritmasını mobil taşınabilir cihazlara yönelik geliştirmeler ile aranan web sitelerinin mobil uyumlu veya amp  sayfalarına sahip web sitesi olmasını tercih etmektedir.

Mobil uyumlu olmayan web siteleri artık neredeyse arama motorlarında listelenmiyor ve arma sayfalarında gerilemektedir. Web sitenizin mobil uyumlu olması sitenize gelen ziyaretçilerin sitenizdeki içeriklerin daha anlaşılır ve daha erişebilirliğini arttırır.

5-GOOGLE SEARCH CONSOLE
Google Search Console araçları gmail hesabınızla giriş yaparak web sitenizi ekleyip tüm sorun ve iyileştirmelerini yapabileceğiniz bir olanak sağlar. Önce web sitenzi buraya ekleyip doğrulama sonrasında sitenizin analizini takip edebilirsiniz.

Sitenizin tüm sayfalarını içeren site haritası yükleyebilir veya kısmi url taratarak dizine sayfanızı hızlı bir şekilde google botlarının gelmesini beklemeden eklersiniz.

Sitenizden kaldırdığınız sildiğiniz sayfaları tespit ederek kaldırma talebinde bulunabilirsiniz. Bu yöntemler ile web sitenizin performansını çok daha iyi bir duruma getirebilirsiniz.

6-KATEGORİLENDİRME DİZİN
Web siteniz google dizinine eklenirken sitenizin türü ve yapısı ve bir çok gerekçeler ile ayrıştırılarak arama motorunun arama anahtar kelime odağına baz alınarak siteniz ve diğer ilgili siteler listelenir.

Bu ne anlama geliyor dersek eğer bir web sitesinin google botları tarafında tarama sonucunda öncelikle sitenizin tüm yapısını inceler alan adınızı, site başlığını, içeriklerini, görsellerini, site yapınızı vb.

Tarama sonucunda elde edilen bilgiler, bir manavda bulunan meyvelerin kasası mantığında erikler erik, elma ve portakallar kendi kasalarına koyularak satışa sunulması gibi web site ve içerikleride kendi iş dalı kategorisinde klasörlenerek, kaydedilir ve arama yapan kullanıcıya bu kategori içerisindeki aynı iş dalındaki siteleride kendi içlerinde artı ve eksi durumunda göre ilk sayfadan listeleyerek sunar.

Yani web sitemizi çok amaçlı değil asıl iş dalınız ne ise yalnızca o şekilde hazırlayıp sunmamız bizi kullanıcıya daha kolay ulaşmamızı sağlayacaktır.

7-GOOGLE ADS (ADWORDS)
Yeni bir web sitesi açtığınız zaman rakipleriniz çok olması durumunda google arama motorunda ilk sayfada ve diğer sayfalarda hemen çıkmanız çok zor, yeni sitelerin tüm yapısını google algoritmasına göre hazırlasanız bile rakip web siteleri belirli bir zaman geçmişi olması ve benzeri çalışmalardan dolayı ilk sayfalarda yerini almış olabilir.

Bunun için gerekli tüm çalışmaları tamamladıktan sonra, ziyaretçi yoğunluğunu da düşünerek web sitemizi artık ilk sayfada reklam ücreti ödeyerek çıkartmamız gerekir, bu çalışma sizin hem site ziyaretçi yoğunluğunu yükseltir hemde sektörünüze özgün müşteri artışı sağlayarak tekrar kazanç sağlamanızda yol açar.

Bunun için google adwords reklamları yeni adı google ads paneline ihtiyacınız var, bu panel ücretsiz olarak google ads tarafından sağlanır ve gmail hesabınız ile oturum açarak reklam kampanyaları ve reklam anahtar kelimeleriniz hazırlayıp google reklamlarınızı oluşturabilirsiniz.

Panel türkçe ve kullanımı oldukça kolaydır yeni açılan google rekam hesaplarında ücretsiz google ads müşteri hizmetleri desteğide bulunuyor. Büyük bir sabırla size en ince ayrıntıya kadar yardım ederek adım adım reklamınızı oluşturmanıza, ve yayınlamanız için yardımcı oluyorlar.

Yaklaşık bir ay boyunca yeni web sitenize açacağınız google reklamları sizin web sitenizin ilk sayfalara hızlı bir şekilde yükselmesini sağlayacaktır eğer site optimizasyon’unuzu çok iyi hazırladıysanız ilk sıralara gelmeniz oldukça kolaylaşacaktır.


8-TANITIM YAZILARI
Google ve diğer arama motorlarının en çok sevdiği bağlantı türü olan dost bağlantılardır, nedir bu dost bağlantılar? Ziyaret yoğunluğu yüksek olan web sitelerinde sizi anlatıp tavsiye eden ve sizin sitenize link veren büyük kapsamlı veya hiti yüksek popüler sitelerden gelen link çıkışlarıdır.

Örneğin bir haber sitesi haber siteleri günlük ziyaret edilmesi yüksek haber kaynağını güncel tutan platformlardır, bu tür sitelerin google’da hemen hemen bir çok konuda kullanıcıların erişmesi mümkün olduğundan, site ziyaretçileri eksik olmaz ve günlük bin, hatta milyon ziyaretçi akınına uğrayabilirler.

Böyle ziyaretçisi yüksek olan sitelerde sizin sitenizi haber yaptığında veya sizden pozitif bahsedildiği zaman bu siteden gelen link sizin sitenize artı değer verir ve sıralamanızda yükselişe geçmenize çok yardımcı olur. önemli olan sitenize kaliteli linklerin yönlendirilmesidir eğer size yönlendirilen linkin bulunduğu site google tarafından düşük kalitede veya ihlal durumları taşıyorsa bu size negatif olarak dönecektir.

9-SOSYAL MEDYADA AKTİF OLMA
Mobil kullanımın arttığından yukarıdaki konumuzda bahsetmiştik bunu baz alırsak mobil ağlarında en çok sosyal medya kullanımlarınıda hesaba katmak lazım sosyal medyada etkileşim oranı çok fazladır.

Bir takipçinizin sizin paylaşımınızı beğenmesi veya yorum yapması yada paylaşması elektrik akımı gibi dalga dalga yayılmasına ve başka insanlarında sizden bahsetmesine takip etmesine ve daha fazla bilgiye sahip olmak için, web sitenizi ziyaret etmesine sebep olur bu durumda öncelikli yapmış olduğunuz sitenizdeki çalışmaların kullanıcıyı iyi bir deneyimle karşılaması söz konusu olur ve potansiyel ziyaretçiye erişmeniz hızlanır.

10-GRAFİK KURUMSAL KİMLİK 
Konumuzdaki son bilgimizde de sizlere tüm bu işlemlerde katkı sağlayacak görsel zenginlikten bahsedelim. Web sitenizdeki tanıtımlarınız veya hizmetlerinizin sunumunda görsellerinizi anlaşılır ve konuya uygun olmasını sağlayın.

Tasarımsal çalışmalar yapın grafik çalışmalarınızda görseli daraltmadan anlaşılır biçimde ve aşırı büyük olmayacak şekilde boyutlarını ayarlayın.

Görsellerde ufak tefek sloganlar kullanın ve renk tonlamalarınızla birçok görselde aynı sürdürün. Sosyal medyada yaptığınız paylaşımlar web sitenizde de aynı renk tonlaması ve kurumsal görünüme sahip olmasına özen gösterin.

Bu sayede marka bilinirliğiniz de artar ve daha kurumsal işine hakim ve iş bilen olarak yansırsınız.

Saygılarımla.

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir